Модуль 3

Дослідження у навчальних проектах

Тема: Формулювання навчальних цілей, що базуються на державних
освітніх стандартах та навичках мислення вищих рівнів та навичках
21 століття. Основні запитання теми, що сприяють розвитку навчанню
учнів.

Основна діяльність:


У цьому модулі учасники:
          Обговорять навчальні теми для створення Портфоліо з викорис­танням методу проектів;
          З’ясують вимоги державних освітніх стандартів та навчальних програмСкопіюйте та вставте у свій План вивчення теми якомога більше вимог державних освітніх стандартів та навчальних програм, які стосуються вашої теми.
          Сформулюють навчальні цілі, що базуються на освітніх стандартах та навичках мислення вищих рівнів;
          Обговорять і сформулюють Основні запитання, що сприяють роз­витку та навчанню учнів;
          Сформулюють завдання для виконання досліджень учнів у проек­тній діяльності;
          Створять текстовий документ із формами;
          Створять електронну таблицю з даними та відповідною діаграмою про результати опитування щодо обраної теми;

Тематичні запитання модуля
          Як дослідницькі навчальні проекти допоможуть розвивати моїм учням навички, необхідні у 21 столітті та навички мислення вищих рівнів?
          Як Основні запитання підтримують навчання і розвиток учнів у проектній діяльності?
Програмні засоби
          Програми для роботи з текстовими документами

          Програма для роботи з електронними таблицями

Ресурси
         Навички 21 століття
         Форма для оцінювання обраних стандартів, програм та сформульованих навчальних цілей
         Приклади навчальних цілей
         Приклади Основних запитань
         Поради щодо складання запитань до навчального проекту
         Складання Основних запитань для вашої навчальної теми
         Список запитань
         Узагальнення та слова для формулювання Основних запитань проекту
         Форма оцінювання Основних запитань навчального проекту
         Навчальна дослідницька діяльність
         Наукове та навчальне дослідження. Приклади навчальних досліджень
         Дієслова. Сприяння розвитку навичок мислення
         Учнівські завдання (за Блумом та Гарднером)
         Стратегії проти плагіату дослідницьких робіт
         Умови, за яких використання методу проектів буде ефектив­ним (контрольний список)
         Схема розробки навчальної теми    



1. Завантажте веб-сторінку www.mon.gov.ua, де розміщені україн­ські державні освітні стандарти з відповідної вашій темі освітньої галузі та навчальні програми. У Стандартах знайдіть потрібну освітню галузь.
2. Перегляньте та обговоріть презентацію про Ключові Тематичні та Змістові запитання, що зберігаються в папці Основні запитання розділу Ресурси:
3. Прогляньте документи, що знаходяться в розділі Ресурси у
папці Оцінювання/Оцінювання матеріалів курсу та Основні запитання:
Форма оцінювання Основних запитань навчального проекту
4.   Сформулюйте і запишіть дослідницьке проектне завдання або
декілька
подібних завдань для всіх малих груп з теми, яку ви
розробляєте
для створення Портфоліо
3. Ознайомтеся з документами (про об’єднання учнів в малі групи розділу Ресурси/Фасилітація/Організаційні матеріали), обміркуйте та запишіть
Використання математики та електронних таблиць у проектній дослідницькій діяльності
Крок 1. Ознайомлення з використанням математики для проектної діяльності учнів
1. Перегляньте документи з папки Дидактичні та методичні матеріали/Приклади з використанням математики розділу Ресурси.
Математика сприяє розвитку логічного та аналітичного мислення, що має використовуватись у навчанні. Математику можна використати для того, щоб сприяти розвитку мислення учнів:
          при формулюванні завдань
          при збиранні, організації, структуруванні та демонстрації даних, використовуючи таблиці та діаграми
          для аналізу даних
          при розробці та оцінюванні впливів та прогнозуванні
          для аналізу циклів та змін
          використовуючи вимірювання, шкали, ранжування, пропорції
          використовуючи статистичні вимірювання та аналіз трендів
          використовуючи теорію ймовірностей
          коли учні роблять обґрунтовані наближені обчислення
          для розуміння моделей, математичних залежностей, функцій
          для вирішення проблем із залученням відсотків та темпів зростання (швидкості, прискорення, густини тощо)
          використовуючи моделювання та проектування для представлення та розуміння взаємозв’язків
          при розробці бюджетів, фінансових розрахунків та аналізу ринкових процесів
          використовуючи геометрію, фрактали, симетрію
          при доведенні на основі аргументів
          аналізуючи характеристики
          при використанні візуалізації та просторових побудов
    при використанні графічних даних для подання результатів мислення
2. Запишіть, як ви можете використати математику при розробці та створенні учнями проектів у вашому класі
1. Складіть опитувальник, який могли б скласти учні, які проводять дослідження в своєму проекті і досліджують суспільну думку щодо теми проекту. Опитувальник має складатися з принаймні трьох запитань різних типів:
          відкритого запитання, що передбачає розгорнуту відповідь;
          запитання, що передбачає вибір однієї відповіді з декількох за­пропонованих (після запитання наведіть всі можливі відповіді і позначте правильну);
          запитання, що передбачає вибір декількох відповідей з переліку запропонованих (після запитання наведіть всі можливі відповіді і позначте всі правильні).



1. Знайдіть розділ Діяльність учнів і опишіть у ньому:



• як учні отримують завдання на виконання проектів;

• як відбувається об’єднання учнів у малі групи (вкажіть кількість учнів у групі, які ролі вони виконують);



• які дослідження роблять учні в малих групах.

Рефлексія



Зробіть запис у блозі під заголовком Модуль 3. Рефлексія.
Почніть перше речення, наприклад, так:

Цей модуль допоміг мені з’ясувати, як можна використати на­вчальні дослідження в проектах та зрозуміти призначення Основних запитань проекту, а саме…

3. Оцініть, наскільки матеріал, викладений в цьому модулі, може
допомогти вам планувати та створювати проекти:

• Як дослідницькі проекти можуть допомогти моїм учням
навчатися згідно вимог навчальних програм та розвинути
навички 21 століття?
Як я можу використовувати дослідницькі проекти для покращення навчального процесу?
4.  Обміркуйте, яким чином знання, які ви отримали у цьому модулі, вплинуть на ваше викладання та навчання учнів. Перш ніж записати свої ідеї в блозі, занотуйте висновки, ключові ідеї, запитання та те, що вас турбує або цікавить, нижче.

Немає коментарів:

Дописати коментар