середу, 19 березня 2014 р.

Як створюють таблицю З-Х-Д ?

ЗНАЄМО – ХОЧЕМО ДІЗНАТИСЯ – ДІЗНАЛИСЯ (З-Х-Д схема)
(опис вправи)

В основу вправи покладено таблицю, що заповнюється на класній дошці або на великому аркуші паперу вчителем разом з учнями.

Що ми знаємо?
Що хочемо дізнатися?
Про що дізналися?



Заповнення цієї таблиці дає можливість

o          вчителю: оцінити навчальні потреби учнів, їх попередні знання
o          учням: навчатися активно і більш зацікавлено; пригадувати те, що вони вже знають; вчитися формулювати запитання; формувати нові знання.

Щоб організувати діяльність:


1. Попросіть учнів заповнити першу колонку у своїх зошитах, записуючи, що вони знають з цієї теми.
2. Накресліть таблицю на дошці і заповніть її разом із усім класом, формулюючи і коректуючи думки учнів.
3. Попросіть учнів сформулювати запитання, які вони мають з цієї теми, на які б вони хотіли знайти відповідь. Якщо потрібно, вчитель може стимулювати власним прикладом і поставити свої запитання.
4. Запишіть запитання в другій стовпчик таблиці.
5. Подальша робота може здійснюватись  різними шляхами: читання підручника, слухання доповіді, дослідження тощо, але важливо, щоб учні у всіх формах навчання шукали відповіді на свої запитання.
6. Обговорення результатів. Учні спочатку повідомляють про те, на які запитання вони знайшли відповіді і записують це у стовпчик «Що ми дізналися?»
7. Потім вони відмічають ті нові думки (ідеї, знання, результати), які вони не очікували і на які не ставили запитання. Все це записується у третій стовпчик.
8. Після цього можна попросити учнів сформулювати нові запитання до цих думок і дописати їх у другій стовпчик.
9. Запитання, на які в процесі роботи не було знайдено відповіді, можуть стати предметом для індивідуальної творчої домашньої роботи – пошук відповіді в додатковій літературі або в Інтернеті. Наприклад, в темі «Підсумки Другої світовій війни» таким запитанням може бути: «Чи виплачували країни, що  програли війну репарації?» Відповідь на це запитання відсутня в підручниках, але запитання виникає в зв’язку з вивченням причин післявоєнного «економічного дива» в Німеччині, Японії тощо.
Цю стратегію можна також використовувати задля структуризації цілого уроку або теми.


Цю вправу можна почати виконувати перед вивченням теми, продовжувати під час роботи над темою і використати її при завершенні теми. 

 За матеріалами е-довідника

Приклади таблиць




New-18427-2011-12-08.jpg

Що ми  
Знаємо  
про традиції святкування
Нового року

Що ми  
Хочемо знати  
про традиції святкування
Нового року

Що ми
Дізналися  
про традиції святкування
Нового року

(приклади відповідей)

На Новий рік ми ставимо ялинку
 До нас приходить Дід Мороз
(приклади відповідей)

Чому в США  до дітей приходить Санта Клаус?



З-Х-Я-Д

Для обговорення всім класом

Яких я знаю птахів
Я хочу дізнатися чим вони відрізняються
Як я про це можу дізнатися
Про що я дізнався
[Можливі відповіді учнів]
·         Місцеві птахи
·         Птахи зоопарку
·         Домашні птахи
[Можливі відповіді учнів]
·         Розміром
·         Умовами проживання
·         Харчуванням
·          
[Можливі відповіді учнів]
·         Знайти інформацію в енциклопедії
[Можливі відповіді учнів]
·         Види птахів
·         Характеристика стаями



Впишіть в таблицю що ви знаєте про часи окупації на Донбасі.
Що ми знаємо?
Що хочемо дізнатися?
Про що дізналися?
Під час війни Донбас був окупований німцями
Люди голодували
Коли звільнили Донбас












Проект "Пасха"


ЗНАЄМО – ХОЧЕМО ДІЗНАТИСЯ – ДІЗНАЛИСЯ (З-Х-Д схема)



ЩО МИ ЗНАЄМО ПРО СВЯТО ВЕЛИКОДНЯ?
ЩО ХОЧЕМО ДІЗНАТИСЯ ПРО СВЯТО ВЕЛИКОДНЯ?
ПРО ЩО ДІЗНАЛИСЯ?
Друге велике християнське свято.
Чому воно святкується щороку у інший день?










Дізнаємося більше про нашу школу




З-Х-Я-Д

Для обговорення всім класом

Що я знаю  про мою школу
Що люди хочуть дізнатися ще про мою школу
Як я про це можу дізнатися
Про що я дізнався
[Можливі відповіді учнів]
·         Де знаходиться мій клас?
·         Хто у нас директор школи?
[Можливі відповіді учнів]
·         Де знаходиться бібліотека, спортзал?
·         Які у нас ще будуть вчителі?
·         Як записатися у гуртки?
·         Як і де у нас готують їжу? Де годують?
[Можливі відповіді учнів]
·         Подивитися план школи
·         Запитати інших учнів у дворі школи
·         Поговорити з учителями

[Можливі відповіді учнів]
·         Де знаходяться інші кабінети та класи
·         Які у нас кухарі та буфетниці
·         Які різні у нас є вчителі

1       Що б ви хотіли дізнатися про кабінети, інші приміщення та вчителів і інших працівників школи?
[Можливі відповіді учнів]
·         Де вони навчатимуться
·         Які класи ще навчаються у школі
·         Які у інших учнів улюблені уроки
·         Які ще є працівники у школі.
·         Чи подобаються їм ця робота
·         Чому те, що вони роблять таке важливе для школи
2       Що робить написані тексти такими захоплюючими для читання?
[Можливі відповіді учнів]
·         Немає помилок
·         Чітке, зрозуміле написання
·         Багато різних дій і подій
·         Цікаво написано
3       Що роблять письменники для того, щоб створювати цікаві тексти?
[Можливі відповіді учнів]
·         Мають цікаву ідею, про що писати
·         Запитують інших людей, чи їм цікаво читати написане ними
·         Викидають (виключають) все, що написане нецікаво
·         Переглядають написане декілька разів
·         Перевіряють, чи всі речення повні

Індивідуальні учнівські висновки
1        Як ви будете писати те, що будуть читати інші люди?
[Можливі відповіді учнів]
  • Іноді я роблю начерк до початку.
  • Я пишу спочатку чернетку.
  • Я читаю спочатку все моїй мамі, та вона допомагає мені написати краще.
  • Я прошу мого друга прочитати все, що я написав і перевірити, бо він пише грамотно.
  • Я іноді малюю спеціальні малюнки, щоб ілюструвати розповідь.
  • Я іноді набираю текст на комп’ютері.
2       В чому ви вправні при написанні текстів?
[Можливі відповіді учнів]
·         Вірно розставляю знаки пунктуації та правильно вживаю великі букви
·         Добре малюю ілюстрації
3       В чому ви хотіли б бути кращими при написанні текстів?
[Можливі відповіді учнів]
  • Писати довгі тексти
  • Розказувати більш цікаві історії
  • Писати грамотніше


Немає коментарів:

Дописати коментар