понеділок, 17 березня 2014 р.

Про метод проектів

Використання методу проектів у навчальному процесі
У цій вправі ви розглянете ознаки навчальних проектів та обмірку­єте, як можна використовувати відповідні елементи методу проектів у вашому навчальному плані. Ви зможете скористатися одержаними відомостями для створення інформаційного бюлетеня чи буклету, щоб пояснити переваги використання методу проектів у навчальному про­цесі колегам, батькам, учням. Мій буклет
Тут можна переглянути мій буклет (створено за допомогою Publisher
c.1    c.2)

Буклет про метод навчальних проектів с 1

Буклет про метод навчальних проектів с 2

Крок 1. Ознайомлення з методом навчальних проектів
Ознайомтеся з основними ознаками методу навчальних проектів та виділіть основні, за якими цей метод відрізняється від традиційних методів навчання.
Метод проектів передбачає організацію навчання учнів, при якій вони індивідуально чи в малих групах виконують проектне завдання – учнівський проект.
При навчанні за методом проектів:
1.       Учні самі формулюють проблему, або вчитель ставить перед ними проблему (чи надається проектне завдання);
2.       Учні самостійно створюють план вирішення проблеми чи вико­нання проектного завдання;
3.       Учні вирішують, де і як шукати інформацію (як досліджувати проблему);
4.       Учні висувають гіпотезу, планують можливі шляхи і способи її перевірки (проведення дослідження);
5.       Учні виконують проектне завдання (дослідження), докумен­тують його, опрацьовують результати (роблять висновки з дослідження);
6.       Учні планують продукт проекту, тобто обирають форму представ­лення результатів дослідження, проектують цей продукт, призначе­ний для конкретної цільової аудиторії, на вирішення проблеми якої спрямовано проект;
7.       І, нарешті, учні презентують свій продукт цільовій аудиторії.
Іноді для зручності запам’ятовування вважають, що навчальний проект - це "п'ять П":

    проблема
• планування
• пошук інформації
• продукт
• представлення результату

Шостим "П" проекту може бути його Портфоліо, тобто папка, у якій зібрані всі робочі матеріали, у тому числі чернетки, щоденні плани, звіти тощо.

Часто учні при навчанні за методом проектів співпрацюють із фахівцями, спеціалістами та лідерами місцевої громади для того, щоб відповісти на запитання проектів та детальніше зрозуміти зміст вивченого на уроках. Інформаційно-комунікаційні технології використовуються на всіх етапах проектів, особливо значна їх роль при виконанні продуктів проектів.

Протягом виконання навчального проекту застосовуються різні методи та інструменти оцінювання, саме це гарантує, що учні демонструють якісні навчальні результати.

Існує багато шляхів організації навчання за методом проектів у класі, від тих, які реалізуються тільки в рамках окремих предметів і виконуються впродовж декількох днів, до тих, які можна реалізовувати впродовж всього навчального року, і які об’єднують декілька навчальних предметів.

До переваг використання методу навчальних проектів слід віднести:

• заохочення учнів до пошуку, проведення досліджень у навчальній діяльності та розвиток навичок мислення вищих рівнів;


• підвищений рівень охоплення всіх учнів роботою в проекті, вміння покладатися на себе, покращення їх ставлення та ріст мотивації до навчання;


• академічні результати навчання учнів аналогічні або ж навіть вищі за результати, досягнуті при навчанні за іншими методами та технологіями ;


• учні, які задіяні в навчальних проектах, беруть на себе більшу відповідальність за своє навчання, ніж під час виконання традиційних вправ і завдань;

• виникають можливості розвинути складніші навички: навички мислення вищих рівнів, вирішення проблем, співпраці та ефективних комунікацій;

    з’являється доступ до більш широкого спектру можливостей у процесі навчання та всебічного залучення учнів, що мають різні особливості розвитку та стилі навчання.
Учні мають робити проект самостійно (від планування до презентування продукту), проте при сприянні учителя та з можливістю постійного консультування з ним. Рівень їх самостійності та завдання для виконання мають бути визначені вчителем. Чим частіше учні беруть участь у навчальних проектах, тим більше самостійності делегує їм вчитель.
Робота учнів над проектами завжди спрямована на вирішення конкретної, часто соціальнозначимої проблеми - дослідницької, інформаційної, практичної.
Планування діяльності з вирішення проблеми завжди починається із планування самого проекту, з визначення виду кінцевого продукту й форми презентації (представлення результату). Найбільш важливою частиною плану є поетапна розробка проекту, в якій наводиться перелік конкретних дій із вказівкою результатів, термінів і відповідальних. Однак деякі проекти (творчі, рольові) не можуть бути відразу чітко спланованими від початку до кінця.
Результатом роботи над учнівським проектомє продукт, що створюється учасниками проектної групи в ході розв’язування поставленої проблеми (проектного завдання).


Доцільно надати в своїй публікації про метод проектів відомості про те:
• як саме ви плануєте використовувати навчальні проекти під час вивчення теми в класі;
• які бувають різні ролі учнів у проекті та докладно поясните за­вдання, над якими вони будуть працювати;
• які переваги матимуть учні, що виконують проекти;
• які переваги методу проектів;
• як проекти враховують вимоги державних освітніх стандартів і навчальних програм щодо засвоєння учнями змісту та форму­вання у них необхідних навичок;
• чого можуть очікувати учні від виконання проекту;
• як проводиться оцінювання учнів при виконанні проектів;
• які проекти ви вже застосовували в навчальному процесі раніше;
• як учні будуть використовувати ІКТ при виконанні проекту.

Підготовлено за матеріалами v. 10,  модуль 2

Немає коментарів:

Дописати коментар