середу, 9 січня 2013 р.

Матеріали оцінювання



Які матеріали оцінювання діяльності учнів можна створити?
У колонтитулах розроблених документів  записувати, хто розробив, за яким посібником і для якого проекту.
Найголовніше - таблиця "З-Х-Д" (знаю - хочу дізнатися - дізнався)   Приклад

  • бажано кросворди (інструкція створення є на курсі kdpu/moodle), (приклад, інструкція, приклад за поданою інструкцією)   Для Hot Potatoes       Для Excel
  • створення діаграм. Про створення діаграм дописати у вчительській презентації і плані проекту.  Тут учні можуть обчислювати середнє, будувати графіки   Приклад
  • ще переглянути, як створено ребус. Спробувати собі невеличкий   Приклад ребуса

Закривати фрму і захищати тим паролем, про який домовилися, щоб у крайньому разі можна було виправити виявлені помилки. 



У методичних матеріалах вчителя може бути таблиця Excel, де збираються всі дані про участь у проекті, переводиться все до однієї шкали оцінювання 1-12. І за набраними балами автоматично виставляється оцінка

Діаграми Excel додати в роботи учнів, особливо у звіти в презентації.
Організаційні діаграми Word додати також можна в учнівську презентацію.

Де шукати форми для формуючого оцінювання?


http://iteach.com.ua/online-resources/evaluate/

далі  Робоче місце »
  Створення чи модифікація інструментів оцінювання за допомогою бібліотеки сайту Оцінювання проектів. Оцінювання
  проектів
.


Як зареєструватися на робоче місце і створити персональну бібліотеку форм оцінювання?

Краще використовувати браузер Opera.   


Правила ввода пароля:

  Пароли чувствительны к регистру.

    Пароль должен:
  • содержать не менее восьми (8) и не более пятнадцати (15) символов;.
  • содержать хотя бы один буквенный символ (a-z; A-Z);.
  • содержать хотя бы один числовой символ (0-9);.
  • содержать хотя бы один специальный символ. Например: @&%”.
  • Пароль не должен:
  • содержать символы нелатинского алфавита;.
  • содержать идентификатор пользователя..
  • содержать повторяющиеся комбинации символов, состоящие из 3 и более одинаковых символов, например "1111" или "aaa";.
  • содержать адрес электронной почты, зарегистрированный в профиле пользователя;.
  • совпадать с предыдущим паролем;.
Які форми бажано взяти відповідно віку учнів?
1) форми спрямування роботи в групі;
2) форми спрямування власного навчання;
3) форму оцінювання мислення (критичного, творчість, вирішення проблем);   при оцінюванні веб - ресурсів;
4) форму оцінювання ходу дослідження, оскільки проект дослідницький;
5) форми оцінювання кінцевого продукту;
6) форми оцінювання продуктів (вікі-сторінки, блогу, презентації, публікації, веб-сайту) на вибір.

Формуюче оцінювання:
    Оцінювання навчальних проектів має:
         здійснюватися протягом всього навчального процесу;
         оцінювати важливі цілі проекту;
         залучати учнів до процесу оцінювання;
         використовувати різні стратегії оцінювання;

         визначити навчальні потреби учнів;
         заохочувати до самоспрямування у навчанні; відслідковувати прогрес у навчанні учнів;
         перевіряти розуміння та заохочувати до метакогнітивного пізнання (про способи мислення та особливості власного мислення) ;

         демонструвати розуміння змісту та володіння навичками.


Оцінювання в проектному навчанні


Важливою метою шкільного оцінювання на сьогодні є поліпшення навчання та інформування про хід навчання учнів. Оцінювання не є одноразовою подією, а скоріше безперервним процесом упродовж виконаннями учнями проекту. Оцінювання початкових знань та навичок (оцінювання навчальних потреб учнів) та оцінювання впродовж всього виконання проектів лежить в основі оцінювання проектного навчання та забезпечують для учнів можливість продемонструвати свої знання багатьма способами. Таке оцінювання стає інструментом для вдосконалення та зростання, радше ніж тестування інтелектуальних здібностей та знань щодо засвоєних фактів. Завдяки оцінюванню, яке стає складовою викладання навчальної теми, вчителі більше дізнаються про потреби своїх учнів і можуть коригувати процес викладання з метою покращення досягнень учнів.  

Упродовж навчання за методом проектів вчителі постійно і систематично за допомогою засобів оцінювання збирають інформацію про те, як просувається навчання учнів та наскільки успішно вони навчаються. Вони слухають дискусії, які ведуть учні у малих групах, спостерігають за учнями, які працюють над запланованими вправами та за тим, як учні самі планують свої навчальні завдання, а також спостерігають за тим, як учні ставлять запитання під час роботи. Таке постійне оцінювання, яке починається з попереднього оцінювання знань та вмінь учнів на початку роботи в проектах і продовжується впродовж всього виконання учнями проектів називається формуючим оцінюванням. Вчителі використовують дані з такого оцінювання для того, щоб коригувати своє викладання та забезпечувати правильне виконання учнями проектних завдань. Коли вчителі регулярно залучають учнів до збору та перевірки таких відомостей про їхнє навчання, вони допомагають їм ставати відповідальними, самостійними та незалежними учнями.
Підсумкове оцінювання – це таке оцінювання, яке проводиться наприкінці навчальної теми або проектів. Таке оцінювання може  допомогти отримати важливу інформацію щодо всього процесу навчання, яка потрібна для аналізу організації та проведення навчання. Вчителі можуть знайти слабкі місця  викладанні курсу, над якими необхідно попрацювати більш ґрунтовно протягом майбутніх навчальних тем та вже з майбутніми учнями. Учні можуть визначити свої проблемні місця та поставити цілі щодо свого подальшого навчання.

Оцінювання при навчанні за допомогою методу проектів повинно бути сплановано так, щоб:

·         Використовувати різноманітні стратегії та засоби оцінювання
·         Вести оцінювання у продовж всього навчального циклу
·         Надавати можливість кількісно оцінювати важливі навчальні цілі для теми
·         Залучати учнів до процесу оцінювання

З метою залучення учнів до процесу оцінювання вчителі повинні забезпечити  учнів наступним:

·         Чіткими критеріями оцінювання до початку виконання проектів
·         Моделями та інструкціями для високоякісної роботи
·         Можливостями для здійснення моніторингу (відслідковування ходу) власного просування учнів у навчанні
·         Засобами надання конструктивного зворотного зв’язку іншим учням та можливостями отримання оціночної інформації від інших учнів для того, щоб покращити свою виконану роботу і діяльність
·         Надати достатньо часу для представлення результатів та поліпшення процесів і продуктів

·         Підтримкою для формування учнями власних нових завдань для їх майбутнього навчання 

Посилання

Центр прикладних досліджень освітніх технологій Center for Applied Research in Educational Technology (CARET). (2005). Результати дослідження. Доступні на сайті http://caret.iste.org/index.cfm?fuseaction=evidence&answerID=2*

Немає коментарів:

Дописати коментар