І . Коли створюєте обліковий запис в якості імені користувача, вказуєте українською повне Прізвище Ім'я По батькові.
Після реєстрації створюють Сторінку користувача, яка з'являється зразу після створення облікового запису. Для цього у порожню сторінку прописують {{subst:Шаблон:Персональна сторінка}}, а далі сторінку зберігають. Після цього відкривають вкладку редагувати і сторінку редагують.
Поданий нижче текст до риски потрібно вписати внизу сторінки користувача зразу після створення сторінки.
Після реєстрації створюють Сторінку користувача, яка з'являється зразу після створення облікового запису. Для цього у порожню сторінку прописують {{subst:Шаблон:Персональна сторінка}}, а далі сторінку зберігають. Після цього відкривають вкладку редагувати і сторінку редагують.
Поданий нижче текст до риски потрібно вписати внизу сторінки користувача зразу після створення сторінки.
[[Тренінги за 10 версією Intel"Навчання для майбутнього" у
Дніпропетровській області]]
[[Тренінг за 10 версією Intel"Навчання для майбутнього". м. Кривий Ріг, Криворізький педагогічний інститут ДВНЗ "КНУ"]]
[[Категорія:Користувачі]]
[[Категорія:10 версія]]
Переходимо далі
-------------------------------------------------------------------------------------
ІІ Щоб створити нову сторінку на http://wiki.iteach.com.ua/ , досить в режимі редагування сторінки у подвійних стандартних дужках вписати її назву і зберегти. Наприклад, [[ Портфоліо Василенко Василя з теми "Подібність трикутників"]].
В текст персональної сторінки для опису портфоліо вписують {{subst:Шаблон:Опис Портфоліо і його складових.10 версія}}
Далі зберігають статтю (натиснути кнопку Зберегти статтю). Клацнувши на вкладці редагувати; вносять правки в існуючі розділи.
Щоб швидше заповнювати вікі-сторінку, скористайтеся моїми заготовками.
Поданий нижче текст до риски використовутк для опису портфоліо.
Скопіюйте його і вставте в сторінку
опису портфоліо. Тоді сторінку збережіть.
==Фах,
навчальний предмет==
майбутній
вчитель математики та інформатики
==Навчальний
заклад==
[http://kdpu.edu.ua/
Криворізький педагогічний інститут ДВНЗ «Криворізький національний
університет»]
==Місто\село,
район, область==
м. Кривий Ріг,
Дніпропетровська область
==Контактні
дані==
…. @gmail.com
=Відомості про
тренінг=
==Місце
проведення тренінгу==
[http://kdpu.edu.ua/
Криворізький педагогічний інститут ДВНЗ «Криворізький національний
університет»]
==Тренери==
[[Користувач:Крамаренко
Тетяна Григорівна | Крамаренко Тетяна Григорівна]],
[[Користувач: ]]
[[Категорія: 10
версія]]
[[Категорія: НП
"Відкритий світ"]]
[[Категорія:Банк
проектів]]
[[Категорія:Користувачі]]
[[Категорія:
Математика]]
-------------------------------------------------------------------------------
ІІІ. Пропонується дві заготовки. Перша - коротша, друга - повніша.
Перша заготовка
опис оцінювання і діяльності
=Оцінювання (опис та
інструменти)=
'''На початку
проекту''' визначення попередніх знань
учнів щодо теми відбувається при заповненні ними опитувальника та таблиці З-Х-Д (Знаю, Хочу дізнатися, Дізнався).
Вчитель спрямовує учнів на набуття
навичок 21 століття та їх самооцінку.
* [https://docs.google.com/a/kramarenko.com.ua/document/d/1XcZRl2S29zHnk2WdJ91TqQuNbX5uNGQCrxgvyGruATw/edit
Опитувальник]
* Таблиця [https://docs.google.com/a/kramarenko.com.ua/document/d/15dZa2MEd5KgqxYQggdNin40qfRbJekLdSDfsi3LSh8w/edit
З-Х-Д].
'''Впродовж роботи
над проектом''' для оцінювання учнів використовують консультації (on-line); продовження роботи з таблицею; самостійну
роботу учнів з листами оцінювання проекту та кінцевого продукту проекту (само-
і взаємооцінювання); роботу з опитувальниками до теми.
Учні також
використовують Форму оцінювання самоспрямування власного навчання та навчання у
групі; листи оцінювання проекту та кінцевого продукту проекту (само- і
взаємооцінювання).
Результати роботи
подають в онлайн-таблиці для контролю роботи.
*
[https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AqTGL3jQ-_8jdFpISGlVbnZ5LXJoUDV6TnBaUzUtZnc&usp=sharing
Онлайн-таблиця для контролю роботи]
*
[https://drive.google.com/file/d/0B6TGL3jQ-_8jT0pHX3dBSHF4VzQ/edit?usp=sharing
Форма самоспрямування роботи у групі];
*
[https://drive.google.com/file/d/0B6TGL3jQ-_8jRk1LRFhUbGQ1Rk0/edit?usp=sharing
Форма самоспрямування власного навчання ]
* [https://docs.google.com/a/kramarenko.com.ua/file/d/0B6TGL3jQ-_8jNzhmQWVTY2FoV0U/edit Форма оцінювання для дослідження]
* [https://drive.google.com/file/d/0B6TGL3jQ-_8jdDlVTDNUbzJnNGs/edit?usp=sharing Форма оцінювання критичного мислення учнів при оцінювані ними інформаційних ресурсів]
* [https://docs.google.com/a/kramarenko.com.ua/file/d/0B6TGL3jQ-_8jNzhmQWVTY2FoV0U/edit Форма оцінювання для дослідження]
* [https://drive.google.com/file/d/0B6TGL3jQ-_8jdDlVTDNUbzJnNGs/edit?usp=sharing Форма оцінювання критичного мислення учнів при оцінювані ними інформаційних ресурсів]
* [https://docs.google.com/a/kramarenko.com.ua/document/d/1lkXUhRtS1O9C4fm6gF9KRh9G8nSCHxgYzDcKM8IuCiA/edit Опитувальник до теми ]
* [https://docs.google.com/a/kramarenko.com.ua/file/d/0B6TGL3jQ-_8jWFNxWFNaT0RLY00/edit
Опитувальник (локальнa v)]
'''Наприкінці роботи
над проектом''' використовують такі '''методи оцінювання''' як демонстрація
(захист проекту); робота з таблицями; анкетування; аналіз онлайн-таблиці та листів оцінювання.
Використовують Форму
оцінювання проекту з балами для підсумкового оцінювання та лист-контроль
оцінювання навичок спільної діяльності роботи в групі та вклад, який зробив
кожен учень в роботу групи і наскільки його вклад був цінним.
*
[https://docs.google.com/a/kramarenko.com.ua/file/d/0B6TGL3jQ-_8jT0pHX3dBSHF4VzQ/edit
Оцінювання навичок спільної діяльності]
* [https://drive.google.com/file/d/0B6TGL3jQ-_8jNWtYd2FHcFFCdGs/edit?usp=sharing
Форма оцінювання презентації];
* [https://drive.google.com/file/d/0B6TGL3jQ-_8jX3gtMUtLNGtwQ0U/edit?usp=sharing
Форма оцінювання публікації];
* [https://drive.google.com/file/d/0B6TGL3jQ-_8jX3gtMUtLNGtwQ0U/edit?usp=sharing
Форма оцінювання сайту].
=Діяльність учнів та
вчителя=
'''І етап –
Підготовчий'''
Перед початком роботи
над проектом вчитель створює '''сайт проекту''', де висвітлюються посилання на
корисні джерела інформації та інтернет-ресурси, закладки на сайти, які будуть
використовуватися в проекті;
передбачає сторінку для On-line
консультацій учнів.
Вчителю потрібно
разом з учнями переглянути '''буклет про метод навчальних проектів, про
навички 21 століття'''; перевірити, чи
учні знають, як шукати відомості в мережі Інтернет, зберігати їх та
документувати; здійснити роботу з учнями щодо пошуку та оцінювання ними
веб-ресурсів та дотримання законів про авторське право; переконатися, що учні попередньо мають
відповідні навички роботи з MS Word, MS PowerPoint, MS Publisher, пошуковими
серверами, інформацією в Інтернеті (збереження, пошук, перегляд), мають навички
створювати блоги, сайти та забезпечити можливості навчання тих, хто таких
навичок не має.
* [https://sites.google.com/a/kramarenko.com.ua/peredbacenna-vipadkovogo/ctorinka-ucitela
Сайт проекту];
* [https://sites.google.com/a/kramarenko.com.ua/peredbacenna-vipadkovogo/ctorinka-ucitela/informacijni-dzerela
Посилання на корисні джерела інформації та інтернет-ресурси];
* [https://docs.google.com/document/d/1bt20iUXkGvXm_E035M0_OKHefoNPgVrNe1XytZT_0gk/edit?usp=sharing
Буклет учителя про метод навчальних проектів, про навички 21 століття].
'''ІІ етап –
Мотиваційний'''
Перед учнями
ставиться ключове питання і під час проведення мозкового штурму відбувається
його обговорення. Вчитель пропонує учням '''презентацію основних питань'''. Щоб
перевірити рівень володіння учнями записами основних математичних понять, а
учні усвідомили і оцінили свої попередні знання та з’ясувати, що саме вони
знають з теми проекту всім класом заповнюють дві перші колонки '''таблиці З-Х-Д
(знаю – хочу дізнатися) '''; виконують завдання по заповненню графічних схем. Учні формують 3 групи,
обирають одну з тем для дослідження; обирають спосіб представлення
результату своєї роботи. Вчитель повідомляє, що на сайті проекту створено
сторінку для рефлексії, для проведення консультацій on line. Вчитель
повідомляє, що використовує доступну учням '''Google-таблицю''', в якій
відображається результат просування кожної групи над дослідженням.
* [https://docs.google.com/a/kramarenko.com.ua/presentation/d/1yRjdmfcUYflpMjL4LnD2zOi-NcExIfLYJSPOhBUWHCA/edit#slide=id.p7
Презентація основних питань].
* [https://docs.google.com/a/kramarenko.com.ua/document/d/1zmY03VxFikM_2aYUgMSnnEO0gJvZvTiGVsbs718hSrU/edit
План реалізації проекту].
'''ІІІ етап –
Конструктивний'''
'''Перший тиждень'''
Учні, ознайомившись
зі своїми тематичними питаннями, протягом першого тижня займаються пошуком
відомостей, складають план діяльності для впровадження своїх планів,
визначаються зі способом представлення результату роботи та використовують
форми оцінювання самоспрямування у навчанні
Після цього вчитель
проводить рефлексію з учнями та індивідуальні консультації з кожною групою, в тому
числі через сайт проекту, коригує їх діяльність, надає певні рекомендації та
спрямовує роботу над питанням.
'''Другий тиждень'''
Учні працюють над
створенням презентації, публікації, веб-сторінок.
* '''І група''' – «біологи» працюють над питанням «В чому
полягає гармонія у людини між зростом, вагою, довжиною стопи?» і повинні
представити результат своєї роботи у вигляді презентації і сторінки на сайті проекту, де висвітлюються
основні результати дослідження, подаються графічні відомості про результати
дослідження, висновки.
* '''ІІ
група''' – «інтелектуали» проводитиме дослідження за питанням «Чи найвищий є
найрозумнішим?». Вона представлятиме результат своєї роботи у вигляді
публікації і відповідної сторінки спільного сайту.
* '''ІІІ
група''' – працює за тематичним питанням
«Як можна за допомогою математичної статистики «відкрити» нові закони у фізиці,
хімії, біології?». Зокрема учні мають
провести навчальне дослідження, а отримані результати опублікувати …..
Вчитель роздає учням
документ Контрольний список. Попередньо
відбувається обговорення цих форм з керівниками груп, щоб переконатися,
що вони розуміють критерії оцінювання перед початком роботи. Рефлексія та
консультації, взаємооцінювання відбувається протягом всієї роботи. Одним із
документів фасилітації є презентація основних питань вчителя. Учитель у
дотримується стратегій фасилітації. Для забезпечення диференційованого підходу
у навчанні вчитель використовує у роботі доцільні стратегії навчання і
оцінювання обдарованих учнів та учнів з обмеженими можливостями.
* [https://docs.google.com/a/kramarenko.com.ua/presentation/d/1WexcojYSzYzksjSu-X-jDUclkI_9XIcihMPwxSsJvFc/edit
Учнівська презентація].
[ https://docs.google.com/a/kramarenko.com.ua/presentation/d Учнівська публікація]
'''IV етап – захист
проекту'''
Перед завершенням
роботи учні, використовуючи критерії перевіряють свою роботу та коригують
навчальні потреби. Кожна група здає вчителю лист-контроль оцінювання
самоспрямування роботи у групі; оцінювання навичок спільної діяльності. У
призначений вчителем день захисту проекту під час виступу з презентацією форму
оцінювання презентації. Контрольний список для оцінювання однолітками математичної
презентації призначений для учнів, які дають зворотній зв'язок на виступ
однолітків з демонстрацією їх проектної групової роботи з математики. Щоб
перевірити рівень володіння учнями навчальним матеріалом, відбувається
підсумкове оцінювання вмінь і навичок та заповнюється і обговорюється третя
колонка таблиці З-Х-Д. Підсумовуються оцінки учнів, оцінки вчителя роботи груп
з '''google-таблиці'''. Після
представлення всіх результатів відбувається обговорення ключового питання.
Друга заготовка (детальніша)
Щоб зробити опис оцінювання, використовуйте заготовку нижче. У ній те, що відмічено червоним кольором, обов'язково замінюйте на власне посилання.
Взагалі текст, включаючи всі гіперпосилання, краще спочатку підготувати в документі Word, а вже потім вставити його на вікі-сторінку. При цьому треба буде лише один раз підтверджувати, що зовнішні посилання написані користувачем.
=Оцінювання (опис та
інструменти)=
'''Оцінювання роботи
учнів відбувається протягом всієї роботи над проектом'''. Вчитель сплановує його так, щоб
* використовувати різноманітні стратегії та
засоби оцінювання;
* вести оцінювання у продовж всього навчального
циклу;
* надавати можливість кількісно оцінювати
важливі навчальні цілі для теми
* залучати учнів до процесу оцінювання.
'''З метою залучення
учнів до процесу оцінювання''' вчитель має забезпечити учнів наступним:
* чіткими критеріями оцінювання до початку
виконання проектів;
* моделями та інструкціями для високоякісної
роботи;
* можливостями для здійснення моніторингу -
відслідковування ходу власного просування
у навчанні;
* засобами надання конструктивного зворотного
зв’язку іншим учням та можливостями отримання оціночних даних від інших учнів
для того, щоб покращити власну виконану роботу і діяльність;
* надати достатньо часу для представлення
результатів та поліпшення процесів і продуктів;
* підтримкою для формування учнями власних
нових завдань для їх майбутнього навчання.
'''На початку
проекту'''
Використовуються такі
'''методи оцінювання''' як опитування;
перегляд та обговорення презентації вчителя; робота з таблицями.
Визначення попередніх
знань учнів щодо теми та того, що саме вони знають, відбувається при заповненні
ними [https://docs.google.com/a/kramarenko.com.ua/document/d/1XcZRl2S29zHnk2WdJ91TqQuNbX5uNGQCrxgvyGruATw/edit
Опитувальника] (текстовий документ з
схематичною діаграмою ) та таблиці [https://docs.google.com/a/kramarenko.com.ua/document/d/15dZa2MEd5KgqxYQggdNin40qfRbJekLdSDfsi3LSh8w/edit
З-Х-Д (Знаю, Хочу дізнатися,
Дізнався)].
Учні
знайомляться з нотатками вчителя, з [https://docs.google.com/a/kramarenko.com.ua/presentation/d/1yRjdmfcUYflpMjL4LnD2zOi-NcExIfLYJSPOhBUWHCA/edit
презентацією основних питань вчителя],
де визначають основні запитання, над якими потрібно буде працювати під
час вивчення теми.
Вчитель знайомить
учнів з [https://docs.google.com/a/kramarenko.com.ua/document/d/1sFLWxFgQrFGGV7erBUuRZhEEq9zlyS8oXmdV7QiFylY/edit
переліком навичок 21 століття] та спрямовує учнів на набуття цих навичок та їх
самооцінку.
[https://docs.google.com/a/kramarenko.com.ua/forms/d/1XUUneFOoAOrO_2AFZ3nv9bBs0zR0BYfup-urmKWKGu8/viewform
Опитувальник "Що знаю і вмію?"]
'''Впродовж роботи
над проектом'''
Використовують для
оцінювання учнів наступні '''методи''':
* консультації (on-line);
* продовження роботи з таблицею
* самостійну роботу учнів з листами оцінювання
проекту та кінцевого продукту проекту (само- і взаємооцінювання);
* робота з опитувальниками до теми.
Учні також
використовують Форму оцінювання самоспрямування власного навчання та навчання у
групі; листи оцінювання проекту та кінцевого продукту проекту (само- і
взаємооцінювання).
Результати роботи
подають
[https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AqTGL3jQ-_8jdFpISGlVbnZ5LXJoUDV6TnBaUzUtZnc&usp=sharing
в онлайн-таблиці для контролю роботи] над проектом.
*
[https://drive.google.com/file/d/0B6TGL3jQ-_8jT0pHX3dBSHF4VzQ/edit?usp=sharing
Форма самоспрямування роботи у групі];
*
[https://drive.google.com/file/d/0B6TGL3jQ-_8jRk1LRFhUbGQ1Rk0/edit?usp=sharing
Форма самоспрямування власного навчання ]
* [https://docs.google.com/a/kramarenko.com.ua/document/d/1lkXUhRtS1O9C4fm6gF9KRh9G8nSCHxgYzDcKM8IuCiA/edit Опитувальник до теми ]
* [https://docs.google.com/a/kramarenko.com.ua/file/d/0B6TGL3jQ-_8jWFNxWFNaT0RLY00/edit
Опитувальник (локальнa v)]
'''Наприкінці роботи
над проектом'''
Використовують такі
'''методи оцінювання''' як демонстрація (захист проекту); робота з таблицями;
анкетування; аналіз онлайн-таблиці та
листів оцінювання.
Періодичний перегляд
та читання записів та коментарів учнів на сайті чи в групі проекту дозволяє
оцінити розуміння учнів і, при необхідності, скеровувати їх навчання в
потрібному напрямку.
Учні разом з учителем
переглядають таблицю З Х Д оцінюють та самооцінюють, наскільки записи у
колонках 2 і 3 можна співставити. Заповнюються листи оцінювання проекту,
проводиться анкетування; результати висвітлюють у google-таблиці.
Під час виступу з
презентацією використовують
[https://drive.google.com/file/d/0B6TGL3jQ-_8jNWtYd2FHcFFCdGs/edit?usp=sharing
форму оцінювання презентації. Контрольний список для оцінювання однолітками
математичної презентації] призначений для учнів, які дають зворотній зв'язок на
виступ однолітків з демонстрацією їх проектної групової роботи з математики.
Використовують Форму
оцінювання проекту з балами для підсумкового оцінювання та лист-контроль
[https://docs.google.com/a/kramarenko.com.ua/file/d/0B6TGL3jQ-_8jT0pHX3dBSHF4VzQ/edit
Оцінювання навичок спільної діяльності] роботи в групі та вклад, який зробив
кожен учень в роботу групи і наскільки його вклад був цінним. Учні здійснюють
рефлексію щодо формування [https://docs.google.com/a/kramarenko.com.ua/document/d/1sFLWxFgQrFGGV7erBUuRZhEEq9zlyS8oXmdV7QiFylY/edit
навичок 21 століття].
* [https://drive.google.com/file/d/0B6TGL3jQ-_8jNWtYd2FHcFFCdGs/edit?usp=sharing
Форма оцінювання презентації];
* [https://drive.google.com/file/d/0B6TGL3jQ-_8jX3gtMUtLNGtwQ0U/edit?usp=sharing
Форма оцінювання публікації];
* [https://drive.google.com/file/d/0B6TGL3jQ-_8jX3gtMUtLNGtwQ0U/edit?usp=sharing
Форма оцінювання сайту];
* Лист-контроль
[https://docs.google.com/a/kramarenko.com.ua/file/d/0B6TGL3jQ-_8jT0pHX3dBSHF4VzQ/edit
Оцінювання навичок спільної діяльності];
* Тексти письмової
роботи.
-----------------------------------------------------------------------------
ІV. Скористайтеся заготовкою для опису діяльності учнів та вчителя. Не забувайте замінювати виділені червоним посилання на власні!
ІV. Скористайтеся заготовкою для опису діяльності учнів та вчителя. Не забувайте замінювати виділені червоним посилання на власні!
=Діяльність учнів та
вчителя=
'''І етап –
Підготовчий'''
Перед початком роботи
над проектом вчитель
* створює [https://sites.google.com/a/kramarenko.com.ua/peredbacenna-vipadkovogo/ctorinka-ucitela
сайт проекту], де висвітлюються [https://sites.google.com/a/kramarenko.com.ua/peredbacenna-vipadkovogo/ctorinka-ucitela/informacijni-dzerela
посилання на корисні джерела інформації та інтернет-ресурси], закладки на
сайти, які будуть використовуватися в проекті;
* передбачає [https://sites.google.com/a/kramarenko.com.ua/peredbacenna-vipadkovogo/
сторінку для On-line консультацій учнів].
До початку роботи над
проектом вчителю потрібно:
* разом з учнями переглянути [https://docs.google.com/document/d/1bt20iUXkGvXm_E035M0_OKHefoNPgVrNe1XytZT_0gk/edit?usp=sharing
буклет учителя про метод навчальних проектів і формування навичок мислення високого рівня] (файл, створений за допомогою Publicher,
потрібно попередньо завантажити); [https://docs.google.com/a/kramarenko.com.ua/document/d/1sFLWxFgQrFGGV7erBUuRZhEEq9zlyS8oXmdV7QiFylY/edit
перелік навичок 21 століття];
* розглянути основні терміни та основні поняття
до теми, що вивчається;
* пересвідчитися, що
учні знають, як користуватися
програмними засобами [http://www.geogebra.org/cms/uk/ GeoGebra] і Gran1;
* перевірити, чи учні знають, як шукати
відомості в мережі Інтернет, зберігати їх та документувати; здійснити роботу з
учнями щодо
[https://drive.google.com/file/d/0B6TGL3jQ-_8jUzk0SGJHRUZPZGc/edit?usp=sharing
пошуку та оцінювання ними веб-ресурсів] та дотримання [https://docs.google.com/a/kramarenko.com.ua/presentation/d/1COdQObzFqo4WCifqCwlV79I618GpiL1IdZ98UWgpK8A/edit
законів про авторське право];
* переконатися, що учні попередньо мають
відповідні навички роботи з MS Word, MS PowerPoint, MS Publisher, пошуковими
серверами, інформацією в Інтернеті (збереження, пошук, перегляд), мають навички
створювати блоги, сайти та забезпечити можливості навчання тих, хто таких
навичок не має.
[https://docs.google.com/a/kramarenko.com.ua/forms/d/1XUUneFOoAOrO_2AFZ3nv9bBs0zR0BYfup-urmKWKGu8/viewform
При потребі можна використати опитувальник "Що знаю і вмію для роботи над
проектами?"].
'''ІІ етап –
Мотиваційний'''
'''Перший тиждень'''
* Перед учнями ставиться ключове питання: Як можна передбачати випадкове?.
Під час проведення мозкового штурму відбувається його обговорення.
* Визначаються можливі напрями, які могли б
дати відповідні набори даних. Обговорюються та
оцінюються ідеї учнів, які вони
пропонують.
* Вчитель [https://docs.google.com/a/kramarenko.com.ua/presentation/d/1yRjdmfcUYflpMjL4LnD2zOi-NcExIfLYJSPOhBUWHCA/edit#slide=id.p7
пропонує учням презентацію основних питань]. Тематичні та змістові питання
допоможуть учням зрозуміти тему та мету даного проекту.
* Вчитель обговорює з учнями, чи є доцільним
для запропонованої теми статистичний аналіз з використанням
лінійної регресії.
* Щоб перевірити рівень володіння учнями
записами основних математичних понять, а учні усвідомили і оцінили свої
попередні знання та з’ясувати, що саме вони знають з теми проекту «Передбачувана випадковість»,
всім класом заповнюють дві перші колонки [https://docs.google.com/a/kramarenko.com.ua/document/d/15dZa2MEd5KgqxYQggdNin40qfRbJekLdSDfsi3LSh8w/edit
таблиці З-Х-Д (знаю – хочу дізнатися)].
* Щоб оцінити попередні знання учнів для
виконання проекту виконується [https://docs.google.com/a/kramarenko.com.ua/document/d/1XcZRl2S29zHnk2WdJ91TqQuNbX5uNGQCrxgvyGruATw/edit
завдання по заповненню графічних схем].
* Учні формують
4 групи, обирають одну з тем для дослідження; обирають
спосіб представлення результату своєї роботи.
* Використовуючи буклет про метод навчальних
проектів, учні пригадують разом з учителем
[https://docs.google.com/a/kramarenko.com.ua/document/d/1bt20iUXkGvXm_E035M0_OKHefoNPgVrNe1XytZT_0gk/edit
основні етапи здійснення навчального дослідження]: визначення проблеми,
формулювання дослідницьких завдань, висунення гіпотез, визначення методів
дослідження, проведення дослідження, аналіз отриманих даних, оформлення
висновків та кінцевих результатів.
* Вчитель повідомляє, що [https://sites.google.com/a/kramarenko.com.ua/peredbacenna-vipadkovogo/ctorinka-ucitela/storinka-dla-konsultacij
на сайті проекту створено сторінку для рефлексії учнів] на кожному кроці роботи
над проектом. Цю ж сторінку можна використовувати для проведення консультацій
on line. Консультації можна отримувати, якщо використовувати і сервіс групи.
* Вчитель повідомляє, що використовує доступну
учням
[https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AqTGL3jQ-_8jdFpISGlVbnZ5LXJoUDV6TnBaUzUtZnc&usp=sharing
Goole-таблицю], в якій відображаються результати просування кожної групи над
дослідженням.
* Оскільки для дослідження учні будуть
використовувати Інтернет, то кожна група отримує критерії оцінювання
інтернет-ресурсів; знайомиться з
[https://docs.google.com/presentation/d/1WjgORwDOaSEfSVXVFIOTR1E5G5-tk_9H6xpnOGPrvBI/edit
презентацією «Пошук відомостей у мережі Інтернет»]
* Проводиться
[https://docs.google.com/a/kramarenko.com.ua/presentation/d/1COdQObzFqo4WCifqCwlV79I618GpiL1IdZ98UWgpK8A/edit
міні-лекція «Авторські права в мережі Інтернет»].
* Для оцінювання роботи в групі та вкладу, який
вніс кожен учень в роботу групи і наскільки його вклад був цінним, керівники
груп отримують
[https://docs.google.com/document/d/1rxQKstDm4xleAgvJAQMry83LrRWd-4IAGJzVSKOX4BQ/edit
лист-контроль «Оцінювання навичок спільної діяльності»].
* Для забезпечення диференціації у навчанні
вчитель рекомендує учням використовувати
[https://drive.google.com/file/d/0B6TGL3jQ-_8jT0pHX3dBSHF4VzQ/edit?usp=sharing
форму оцінювання самоспрямування роботи у групі], а також [https://drive.google.com/file/d/0B6TGL3jQ-_8jRk1LRFhUbGQ1Rk0/edit?usp=sharing
форму оцінювання самоспрямування власного навчання ].
* Учитель роздає учням форму
[https://drive.google.com/file/d/0B6TGL3jQ-_8jZWo2cGVQMm5TMTQ/edit?usp=sharing
оцінювання проекту та кінцевого продукту проекту] і проводить її обговорення.
Ця форма містить огляд очікувань від створеного ними учнівського проекту.
Учитель просить учнів використовувати Форму, щоб допомогти їм відслідковувати
свій прогрес у просуванні до завершення проекту і те, як відбувається їх
навчання.
'''ІІІ етап –
Конструктивний'''
'''Другий тиждень'''
Учні, ознайомившись
зі своїми тематичними питаннями, протягом першого тижня займаються
* пошуком відомостей,
* [https://docs.google.com/a/kramarenko.com.ua/document/d/1zmY03VxFikM_2aYUgMSnnEO0gJvZvTiGVsbs718hSrU/edit
складають план діяльності для впровадження своїх планів],
* визначаються зі способом представлення
результату роботи та
* та використовують Форми оцінювання
самоспрямування у навчанні ( [[https://drive.google.com/file/d/0B6TGL3jQ-_8jT0pHX3dBSHF4VzQ/edit?usp=sharing
];
[https://drive.google.com/file/d/0B6TGL3jQ-_8jRk1LRFhUbGQ1Rk0/edit?usp=sharing
] )
Після цього вчитель
проводить рефлексію з учнями та індивідуальні консультації з кожною групою, в
тому числі через [https://sites.google.com/a/kramarenko.com.ua/peredbacenna-vipadkovogo/ctorinka-ucitela/storinka-dla-konsultacij
сайт проекту], коригує їх діяльність, надає певні рекомендації та спрямовує
роботу над питанням.
'''Третій тиждень'''
Учні працюють над
створенням презентації, публікацій, веб-сторінок.
* І група – «біологи» працюють над питанням «В чому полягає гармонія у людини між
зростом, вагою, довжиною стопи?» і повинні представити результат своєї
роботи у вигляді [https://docs.google.com/a/kramarenko.com.ua/presentation/d/1WexcojYSzYzksjSu-X-jDUclkI_9XIcihMPwxSsJvFc/edit
презентації] і [https://sites.google.com/a/kramarenko.com.ua/peredbacenna-vipadkovogo/storinki-ucniv/-biologi
сторінки на сайті проекту], де висвітлюються основні результати дослідження «вага-зріст», «зріст-вага», «довжина
стопи-вага», «зріст – довжина стопи», подаються графічні відомості про
результати дослідження, висновки.
* ІІ група – «інтелектуали» проводитиме дослідження за питанням
«Чи найвищий є найрозумнішим?».
Вона також представлятиме результат своєї роботи [https://docs.google.com/a/kramarenko.com.ua/presentation/d/1WJhXT9m9FTHwx8UtGxOjfoR2SvYIgX2HSYuUK2XIq44/edit
у вигляді презентації] і [https://sites.google.com/a/kramarenko.com.ua/peredbacenna-vipadkovogo/storinki-ucniv/-intelektuali
відповідної сторінки спільного сайту], де висвітлюються: основні результати
діяльності у ході проекту.
* ІІІ група – «фізики» працює за тематичним питанням «Як можна за допомогою математичної статистики «відкрити»
нові закони у фізиці, хімії, біології?». Зокрема учні мають провести навчальне дослідження та «перевідкрити» закон Ома, а
процес дослідження, отримані результати опублікувати у щоденнику спостережень - блозі.
* IV група визначається щодо того, як
математика допоможе спрогнозувати тенденції змін вартості національної валюти у
доларовому еквіваленті і результати дослідження та зібрані аналітичні матеріали
представляє у формі публікації. чи добірки матеріалів на сайті.
Вчитель роздає учням
документ Контрольний список ([https://drive.google.com/file/d/0B6TGL3jQ-_8jNWtYd2FHcFFCdGs/edit?usp=sharing
Учнівська презентація ходу та результатів проекту], Учнівська публікація
чи брошура ходу та результатів проекту, [https://drive.google.com/file/d/0B6TGL3jQ-_8jX3gtMUtLNGtwQ0U/edit?usp=sharing
Учнівський блог ходу та результатів проекту] ), щоб допомогти учням планувати
та стежити за своїм прогресом. Попередньо
відбувається обговорення цих форм з керівниками груп, щоб переконатися,
що вони розуміють критерії оцінювання перед початком роботи.
Рефлексія та
консультації, взаємооцінювання відбувається протягом всієї роботи.
Одним із документів
фасилітації є [https://docs.google.com/a/kramarenko.com.ua/presentation/d/1yRjdmfcUYflpMjL4LnD2zOi-NcExIfLYJSPOhBUWHCA/edit
Презентація основних питань вчителя]. Учитель у роботі
[https://drive.google.com/file/d/0B6TGL3jQ-_8jcjM0bkd1amlIZzQ/edit?usp=sharing
дотримується стратегій фасилітації].
Для забезпечення
диференційованого підходу у навчанні вчитель використовує у роботі доцільні
[https://drive.google.com/file/d/0B6TGL3jQ-_8jeGo0WTRCTDRjQjQ/edit?usp=sharing
стратегії навчання і оцінювання обдарованих учнів] та
[https://drive.google.com/file/d/0B6TGL3jQ-_8jSHRGeW9WQTR5X00/edit?usp=sharing
учнів з обмеженими можливостями].
'''IV етап – захист
проекту'''
'''Четвертий тиждень'''
'''Четвертий тиждень'''
* Перед завершенням роботи учні,
використовуючи Критерії
[https://drive.google.com/file/d/0B6TGL3jQ-_8jZWo2cGVQMm5TMTQ/edit?usp=sharing
оцінювання проекту та кінцевого продукту проекту], перевіряють власну роботу та
коригують навчальні потреби.
* Кожна група здає вчителю лист-контроль
[https://drive.google.com/file/d/0B6TGL3jQ-_8jT0pHX3dBSHF4VzQ/edit?usp=sharing
оцінювання самоспрямування роботи у групі]; оцінювання навичок спільної
діяльності.
* Перед захистом всі групи обмінюються
контрольними списками
[https://drive.google.com/file/d/0B6TGL3jQ-_8jX3gtMUtLNGtwQ0U/edit?usp=sharing для оцінки учнівської публікації] та по ходу захисту оцінюють своїх товаришів.
* У призначений вчителем день захисту
проекту під час виступу з презентацією використовують
[https://drive.google.com/file/d/0B6TGL3jQ-_8jNWtYd2FHcFFCdGs/edit?usp=sharing
форму оцінювання презентації. Контрольний список для оцінювання однолітками
математичної презентації] призначений для учнів, які дають зворотній зв'язок на
виступ однолітків з демонстрацією їх проектної групової роботи з математики.
* Щоб перевірити рівень володіння учнями
навчальним матеріалом, відбувається підсумкове оцінювання вмінь і навичок та
заповнюється і обговорюється [https://docs.google.com/a/kramarenko.com.ua/document/d/15dZa2MEd5KgqxYQggdNin40qfRbJekLdSDfsi3LSh8w/edit
третя колонка таблиці З-Х-Д]. Учні разом з учителем переглядають таблицю З Х Д
оцінюють та самооцінюють, наскільки записи у колонках 2 і 3 можна співставити.
* Учні пишуть підсумкову письмову роботу
* Підсумовуються оцінки учнів, оцінки
вчителя роботи груп з
[https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AqTGL3jQ-_8jdFpISGlVbnZ5LXJoUDV6TnBaUzUtZnc&usp=sharing
google-таблиці].
* Після представлення всіх результатів
відбувається [https://docs.google.com/a/kramarenko.com.ua/presentation/d/1yRjdmfcUYflpMjL4LnD2zOi-NcExIfLYJSPOhBUWHCA/edit
обговорення ключового питання].
* Доцільно для подальшої участі учнів у
навчальних проектах
[https://docs.google.com/document/d/1dodYf2qBLuQaUCTURIbV-NzDTDS7pbI_jqwJWSqTL1o/edit?usp=sharing
здійснити рефлексію].
---------------------------------------------------------------------------------------
V. Наступну заготовку рекомендуємо використати для оформлення сторінки обговорення розробленого проекту.
{{subst:Шаблон:Форма оцінювання демонстрації Портфоліо}}
Це шаблон для сторінки обговорення портфоліо. Його вписуюють, а потім сторінку зберігають. Або вписати поданий нижче текст.
V. Наступну заготовку рекомендуємо використати для оформлення сторінки обговорення розробленого проекту.
{{subst:Шаблон:Форма оцінювання демонстрації Портфоліо}}
Це шаблон для сторінки обговорення портфоліо. Його вписуюють, а потім сторінку зберігають. Або вписати поданий нижче текст.
<span
style="color:red;background-color:yellow">'''Запрошуємо до
обговорення розробленого проекту. '''</span>
Будемо вдячні всім,
хто подасть пропозиції щодо його вдосконалення.
'''Як удосконалювати
розроблений проект?<br>'''
Краще це робити через
обговорення сторінки користувача.
Ви маєте перейти на
закладку '''Обговорення''' статті з Портфоліо, яке рецензуєте і обрати
"Редагувати". Далі записати ваші пропозиції. Автор сторінки візьме до
уваги ті, які вважаєте за потрібне.
'''Будьмо толератними
і пам'ятайто про необхідність дотримання авторських прав!'''
<span
style="color:red;background-color:yellow">'''Записи доцільно
робити у поданому нижче шаблоні. '''</span>
=План вивчення теми =
(Ключові і Тематичні
запитання, Стислий опис, Діяльність учнів, Навчальні цілі)
==Вдалі моменти==
==Ідеї для
покращення==
=Приклади учнівських
робіт=
==Вдалі моменти==
==Ідеї для
покращення==
=Форми оцінювання
прикладу учнівських робіт=
==Вдалі моменти==
==Ідеї для
покращення==
=Допоможні матеріали
для підтримки впровадження проекту=
==Вдалі моменти==
==Ідеї для
покращення==
=Інші складові
Портфоліо (документи)=
==Вдалі моменти==
==Ідеї для
покращення==
=ПОРТФОЛІО ВИВЧЕННЯ
ТЕМИ В ЦІЛОМУ=
==Вдалі моменти==
==Ідеї для
покращення==
=Закони з авторського
права були дотримані (визначені власники авторських прав там, де
використовуються різні джерела)=
=ІНШІ КОМЕНТАРІ=
Мені сподобалося:
ВідповістиВидалитивиставлені фото з тренінгу,
можна доступно знайти необхідну інформацію.
Мої побажання: