субота, 13 лютого 2016 р.

Майстер-класи від "Вчителів року-2016"



Після фіналу «Євробачення» переможець має можливість поїхати в турне по Європі з концертами, щоб «вболівальники» могли ще і ще раз почути вподобану пісню і на власні очі побачити їх обранця. Приблизно так само має бути з переможцями міського та обласного турів престижного конкурсу «Учитель року 2016». Про їх досвід роботи, досягнення повинні дізнаватися інші вчителі шкіл міста, на таких позитивних прикладах повинні навчатися студенти - майбутні педагоги. Про те, що до такої практики є значний інтерес, що криворізькі педагоги хочуть вчитися вчити по-новому, свідчить і кількість присутніх, що побували вчора на чудових майстер-класах по використанню в навчанні школярів інформаційно-комунікаційних технологій, в тому числі мультимедійних засобів, Інтернету. Такі майстер-класи для студентів і викладачів університету, а потім і для вчителів криворізьких шкіл в стінах Криворізького державного педагогічного університету були проведені переможцем міського конкурсу "Учитель року 2016" в номінації "Математика" Анною Валеріївною Дрибас з Центрального-міського ліцею та переможцем обласного туру конкурсу, дніпропетровчанка Наталією Сергіївною Габзовскою.



Н.С.Габзовска - вчитель Комунального закладу освіти «Загальноосвітня санаторна школа-інтернат №3» Дніпропетровської обласної ради». Вона представлятиме нашу область на заключному етапі конкурсу в номінації «Математика». В її арсеналі застосування мобільних технологій в навчанні школярів, а також цікаві напрацювання в галузі педагогіки здоров'я.
- Як відомо, гарне здоров'я - один з основних джерел щастя і радості людини, його неоціненне багатство, - каже Наталя Сергіївна. - Проблема збереження здоров'я дітей та підлітків сьогодні актуальна не тільки для школи, а й для всього суспільства в цілому. Оскільки наша санаторна школа-інтернат спеціалізується на лікуванні дітей, хворих на сколіоз, то педагогічний колектив працює над проблемою створення середовища збереження здоров'я як чинника гармонійного розвитку дітей. Добре розуміючи, що здоров'я - це стан фізичного, психологічного та соціального благополуччя, на своїх уроках математики я створюю сприятливий психологічний клімат, атмосферу взаєморозуміння «учитель-учень», з повагою ставлюся до школярів. Вони співавтори мого уроку. Щоб не травмувати їх нервову систему, ніколи не ставлю учням за їх знання низький бал. Оскільки спочатку треба навчити їх, а потім оцінювати рівень засвоєння програмного матеріалу.
Для запобігання перевтоми школярів на уроках математики проводжу динамічні паузи, спрямовані на виховання правильної постави, зміцнення м'язового корсету. Також під час навчального процесу контролюю дотримання ортопедичного режиму згідно листа здоров'я, а саме: розвантаження хребта в положенні лежачи на лежаку, сидячи на спеціальних ортопедичних партах. Ці заходи посилюють працездатність і зміцнюють здоров'я. Для встановлення контакту з вихованцями на початку уроку використовую рефлексію настрою і емоційного стану дітей, в кінці - прийом «сходинки успіху». Це і навчання, і визнання, і розваги, і спілкування.
- Важливо знати, як побудувати урок, щоб він менше виснажував учня і давав йому можливість активно залучати своє мислення, почуття і уяву, - ділиться досвідом Н.С. Габзовская. - З цією метою використовую інтерактивні технології навчання, інтегроване навчання, різноманітні тренінги, навчальні проекти, нестандартні уроки математики, тісно пов'язані за змістом з збереженням здоров'я. На уроках практикую роботу в парах, в групах, де діти вчать один одного, вчаться висловлювати свої думки, пропозиції вирішення того чи іншого завдання, розуміння один одного, підтримки більш здатного товариша. З метою вирішення ряду завдань медичного, навчально-виховного та соціального характеру поступово веду Гейміфікацію уроків математики. Для організації GPS - змагань, рухливих уроків, ігрових квестів використовую хмарний сервіс Loquiz. Цей сервіс широко використовують в навчанні школярів в прибалтійських країнах, зокрема, в Естонії, де давно в навчанні школярів використовують ігрові та мобільні технології. Перевага такої організації навчального процесу в профілактиці гіподинамії, розвантаженні опорно-рухового апарату, що особливо актуально для дітей з проблемами хребта (сколіоз). В процесі спільної ігрової діяльності розвиваються комунікативні навички, відбувається соціалізація особистості, підвищення зацікавленості школярів за рахунок нестандартного представлення навчальних матеріалів; розвиток і підтримка навичок орієнтації на місцевості.
Я впевнена, що кожен учитель, незалежно від предмета, який він викладає, повинен наповнювати життя своїх вихованців вмістом, зберегти здоров'я, формувати здоров'язберігаючих компетентність учнів.










2 коментарі: